Witamy na GTAOnline Obecny czas to 2017-01-18, 10:57 Użytkowników: 68157
Strona główna | Użytkownicy | Grupy | Faq | Regulamin | Zaloguj


Poprzedni temat :: Następny temat
Poradnik na dobry serwer
Autor Wiadomość

Shimeon 





Informacje
Wiek: 18
Na forum: 1749 dni
Posty: 900
Piwa: 769
Respekt: 241,9
Respekt: 241,9Respekt: 241,9


Wysłany: 2015-11-22, 18:43   Poradnik na dobry serwer



Witaj!

Od dłuższego czasu widzę na polskiej scenie SA:MP i MTA liczne "pseudo-serwery", które upadają zazwyczaj po paru tygodniach/miesiącach, a nawet wcześniej. Jest kilka powodów, dlaczego tak się dzieje:


- Niezgrana ekipa,
- Gamemode z internetu lub jakieś sklejki,
- Reklama, która zamiast przyciągać to odpycha,
- Brak jakiejkolwiek znajomości w programowaniu PAWN/LUA.


Są to cztery główne powody przez które praktycznie żaden dziś polski serwer nie może się wybić. Aby temu zapobiec podaję wam kilka wskazówek nie w celu nabicia sobie piwek, a w celu "oświecenia" was - graczy, byście w przyszłości tworzyli lepsze serwery.



Punkt 1 - Zanim zaczniesz


Zanim zabierzesz się za tworzenia jakiegokolwiek serwera - pomyśl. Najlepiej kilkadziesiąt razy czy jesteś na to gotowy. Czy będziesz miał w ogóle na to ochotę. Czy będzie ci się chciało prowadzić serwer.



Punkt 2 - Nazwa Serwera


Niektórzy sądzą, że nazwa serwera nic nie znaczy. Ja natomiast mam trochę inne zdanie na ten temat. Nazwa, jaką nadacie swojemu serwerowi jest równie ważna jak wasz przyszły GameMod. Zapamiętaj to sobie raz na zawsze - jeżeli nazwa serwera jest kiepska to i sam serwer będzie kiepski. A jeżeli chcecie, by wasz serwer nie był kiepski to jakich nazw powinniście unikać? Przede wszystkim:


- Nazw o treści wulgarnej,
- Nazw o treści bezsensownej,
- Nazw pod którymi istniały już serwery,
- Nazw w których występują słowa zarówno polskie jak i obcokrajowe.


Punkt 3 - Gamemode


Gamemode jest najistotniejszym elementem serwera, ponieważ jest to nasz całościowy skrypt gry. Gamemode powinien być autorski, pisany od zera. Nie powinien być zerżnięty z internetu, ani nie powinien być sklejką skryptów. Twórca piszący skrypt gry powinien być doświadczonym programistą, który poradziłby sobie z każdym błędem/bugiem gry. Twój Gamemode powinien być unikalny, czyli powinien się odróżniać w większym stopniu od innych serwerów. Ważne jest też to, aby serwer był od czasu do czasu aktualizowany nowymi dodatkami/zmianami.


Punkt 4 - Administracja


Administracja także jest jednym z ważniejszych elementów serwera, ponieważ bez niej nie ma jakichkolwiek szans na wybicie się. Przed założeniem serwera powinieneś już mieć przy sobie kilka osób, które wspomogłyby ciebie poprzez opłacenie forum czy wykonanie (bez)płatnej grafiki. Nie powinieneś raczej pisać ogłoszeń na forach/stronach, chyba że są to jednorazowe sytuacje. Powinieneś także prawidłowo dobierać osoby do stanowisk pracy. Członkowie ekipy powinny wykazywać się dużą kulturą osobistą i nienaganną reputacją. Nie powinni się wywyższać i nadużywać swoich rang.


Punkt 5 - Podsumowanie


Podsumowując:

- Jeżeli nie umiesz programować - Nie zakładaj serwera.
- Jeżeli nie masz chęci/czasu/pieniędzy - Nie zakładaj serwera.
- Jeżeli nie masz jeszcze nazwy dla projektu - Nie zakładaj serwera.
- Jeżeli nie masz pomysłu na Gamemode - Nie zakładaj serwera.
- Jeżeli nie znalazłeś jeszcze ekipy - Nie zakładaj serwera.



Mam nadzieję, że komuś ten poradnik się przyda, a nawet jeśli nie - to zachęcam do przeczytania, bo naprawdę warto. Pozdrawiam i życzę powodzenia przy tworzeniu serwerów :)

Ostatnio zmieniony przez Shimeon 2016-12-16, 15:27, w całości zmieniany 3 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 8 piw(a):
Juuma, jg2aviva1, Zimnykoks123, TimoSupport, KoseK, T0M4SZ, Twarzowy, CEO

sakafaka 




Informacje
Wiek: 18
Na forum: 686 dni
Posty: 9
Piwa: 1
Respekt: 60


Wysłany: 2015-12-01, 14:23   



Polski Truck Server bardzo dobrze prosperuję mimo że według Ciebie nazwa odstrasza. OD napisania tego nie czytam Dalej. Pozdrawiam.
_________________________________________________________
http://ptstruck.pl/

Postaw piwo autorowi tego posta
 

Shimeon 





Informacje
Wiek: 18
Na forum: 1749 dni
Posty: 900
Piwa: 769
Respekt: 241,9
Respekt: 241,9Respekt: 241,9


Wysłany: 2015-12-04, 16:34   



"sakafaka" napisał/a:

Polski Truck Server bardzo dobrze prosperuję mimo że według Ciebie nazwa odstrasza. OD napisania tego nie czytam Dalej. Pozdrawiam.
_________________________________________________________
http://ptstruck.pl/


Takie nazwy były może dobre parę lat temu. Teraz to co drugi serwer w Polsce ma taką nazwę i się nie może wybić (pytanie- dlaczego?)

Pozdrawiam.

Postaw piwo autorowi tego posta
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
mlodasnygo

SyNTheTiC 
Były Pawner





Informacje
Nick w MP: FatalErroR
Wiek: 19
Na forum: 723 dni
Posty: 190
Piwa: 336
Respekt: 150,5
Respekt: 150,5Respekt: 150,5


Wysłany: 2016-04-24, 19:01   



Poradnik doskonały nie rozumiem też wypowiedzi innych graczy np. " :-: Forum brzydkie lub na darmowym hoście" Co ma forum do serwera gra się na serwerze czy na forum?

_________________
Wolę Respekt Zamiast Piw :D

Postaw piwo autorowi tego posta
 

ProBaton 
ForTruck.pl




Informacje
Nick w MP: ProBaton
Wiek: 19
Na forum: 401 dni
Posty: 175
Piwa: 228
Respekt: 125,3
Respekt: 125,3


Wysłany: 2016-04-28, 13:24   



Poradnik super.Według mnie przyda się on powstającym lub nawet istniejącym już serwerom,które chcą coś zmienić na swoim serwerze.

Pozdrawiam :)

_________________
ForTruck.pl-Serwer SA:MP Truck Właśnie Dla Ciebie!
Postaw piwo autorowi tego posta
 

Adwokat1PA 
MTA4Life




Informacje
Nick w MP: Adwokat
Wiek: 17
Na forum: 196 dni
Posty: 29
Respekt: 50


Wysłany: 2016-07-26, 11:44   Re: PORADNIK NA DOBRY SERWER



Aha czyli jak mam na serwerze np.3 skrypty sciagniete z internetu ale mocno przerobione to mam usunac serwer ?

Ostatnio zmieniony przez Shimeon 2016-10-04, 17:00, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 

Shimeon 





Informacje
Wiek: 18
Na forum: 1749 dni
Posty: 900
Piwa: 769
Respekt: 241,9
Respekt: 241,9Respekt: 241,9


Wysłany: 2016-10-04, 17:05   



Cały tutorial został zmodernizowany pod względem wizualnym oraz gramatycznym. Zostały też naniesione poprawki.

Do pytania @up. Gdzie ja tak napisałem? :o

Postaw piwo autorowi tego posta
 

KoseK 




Informacje
Nick w MP: k0s3K
Wiek: 15
Na forum: 594 dni
Posty: 5
Piwa: 1
Respekt: 50


Wysłany: 2016-11-06, 11:46   



Moim zdaniem ten poradnik jest dosyć mocno wybrakowany. Z każdym jego punktem się zgodzę, lecz daje on ludziom nadzieję, że ich serwer ma szansę się wybić, jeżeli będzie spełniony każdy warunek z tut. Z racji na to, że nie wolno mi założyć nowego tematu o tej samej tematyce uzupełnię troszeczkę Twój poradnik ;)

1. Gospodarka serwerowa.
Błagam Was, nie popełniajcie tego samego błędu co większość dobrze zapowiadających się serwerów. Poprzez dodanie bardzo opłacalnych prac niszczycie klimat serwera i jakąkolwiek chęć do gry osób, które na swoje auta pracowały miesiącami. Przykłady? Easy- PYLife, EMStories. Najwięksi spośród graczy.
Jak sobie z tym poradzić? Proste! Beta testy, pytanie graczy o zdanie, zaufana grupa ludzi NIE PRACUJĄCA NAD PROJEKTEM, która będzie w stanie obiektywnie spojrzeć i wyrazić swoją opinię. Taxówki na EMStories doszły do skutku tylko dlatego, że było to ukochane dziecko założycieli, a oni mają olej w głowie i gdyby popatrzyli na to z innego punktu widzenia wyśmiali by samych siebie.

2. Early game.
Obecne serwery RPG są przeznaczone tylko i wyłącznie dla starych wyjadaczy, którzy znają schemat. W ten sposób społeczność jest bardzo ograniczona.

3. Pomysł- większość osób, które tworzą pseudo-serwery wzorują się na innych, a sami nie mają żadnego pomysłu na rozgrywkę. Projekt MTA/SAMP nie powinien być robiony w celu zarabiania na nim, albo wybicia go w pierwszych miesiącach. Projekt powinien być Twoim indywidulanym sposobem na grę, który chcesz pokazać graczom. Dopiero takie projekty pozwolą Ci się wybić i zarobić ;)

4. Ekipa- nie myśl, że samym pomysłem zrobisz serwer. Do wykonania dobrego projektu MTA będziesz potrzebować ekipy. Tutaj przedstawiam takie minimum, żeby to sprawnie poszło: 2 skrypterów, 2 grafików, 2 mapperów oraz 2 osoby od modelowania. Do tego dochodzi przynajmniej 10 beta testerów, którzy nie mają żadnego wpływu na ekipę, a tylko sprawdzają i wyrażają opinię, oraz osoby odpowiadające za TS, Social Media, reklamę, stronę internetową i forum. Dlaczego do ważniejszych obowiązków potrzebne są zawsze minimum po 2 osoby? Każdy, kto podejmował współpracę wie, jak wygląda podejmowanie się obowiązków ludzi w tym wieku, tzn. 15-17. Tworząc serwer nie można wykluczać takich osób z ekipy, ponieważ są oni z reguły tani, a nie rzadko bardziej utalentowani ;) W związku z tym spora ekipa daje możliwość kontynuacji pracy niezależnie od obecności niektórych członków ekipy. W przypadku ekipy 3 osobowej praca wtedy stoi.

5. Pseudo-programiści.
W tym momencie mogę ściągnąć na siebie gniew większości społeczności, ale będę szczery. Sam od pewnego czasu uczę się programować. Są to dopiero podstawy i nie jestem w stanie napisać jeszcze praktycznie nic, ale zdążyłem się nauczyć jednego. Większość programistów MTA/SAMP uważanych za naprawdę dobrych, są przeciętni, a najlepsze technologicznie serwery w Polsce są tylko poprawne. Reszta wygląda jak próbka czegoś, alpha 0.1 albo projekt do szkoły.

Jak komuś się to chciało przeczytać do końca, to stawiam piwo :D

[ Dodano: 2016-11-06, 11:48 ]
A tak btw to piwo za tutorial, bo nie licząc kilku elementów wytłumaczył niektórych z miejsca :D

Postaw piwo autorowi tego posta
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
T0M4SZ




Informacje


Wysłany: 2016-11-13, 13:32   



POST ZOSTAŁ UKRYTY Z POWODU ZŁAMANIA REG. LUB OCZEKUJE NA AKCEPTACJĘ


Autor postu otrzymał ostrzeżenie.
 
Tagi: poradnik :: dobry :: serwer
Anonymous



Dołaczył: Wczoraj 0:00
Posty: 1
Skad: google.com


Anonymous Koniecznie zajrzyj na:






Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wersja do druku

Skocz do:  


phpBB by Przemo modified by xXx 2003-2016

Template GTAONLINE created by gtaonline.pl



Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 19